Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 26/Червня/2025, 23:15

Конотопський НВК: ЗОШ І ступеня-ДНЗ

Меню сайту
Категорії розділу
Виступи, доповіді, проекти [3]
Міні-чат
праздничные анимашки
Наше опитування

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » Іноземна мова » Виступи, доповіді, проекти

Проблеми вивчення іноземної мови в початковій школі
17/Січня/2012, 21:31

Відділ освіти Конотопської міської ради

Методичний кабінет

Конотопська загальноосвітня школа І ступеня

Конотопської міської ради Cумської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проблеми вивчення англійської мови в початковій школі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виступ на засідання творчої групи

вчителів англійської мови

підготувала Однодворець Н.Ю.,

вчитель англійської мови,

спеціаліст

 

 

 

 

 

 

м. Конотоп

2011

Сучасний стан міжнародних зв' язків України, інкорпорованість її до європейського та світового просто­ру є свідченням того, що іноземну мову слід сприймати як важливий засіб міжкультурного спілкування. І саме початкова школа є таким навчальним закладом, який формує уміння й навички учнів щодо спіл­кування в усній і писемній формах відповідно до мотивів, мети, соці­альних норм мовленнєвої поведін­ки у типових сферах і ситуаціях. А в майбутньому випускники змо­жуть розвивати й удосконалювати володіння іноземною мовою відпо­відно до власних потреб. Всім відомо, чим більше людина знає мов, тим освіченішою, розум­нішою, інтелігентнішою, всебічно розвиненішою вона є. Вчені довели, що залежно від того, якою мовою говорить людина (українською, англійською), вона відчуває себе по-різному. У наш час чим більше людина знає мов, тим більшими є її можливості реалізу­вати себе в сучасному світі.

І батьки, і діти зацікавлені в тому, щоб дитина була всебічно розви­неною і могла реалізувати свої зна­ння в майбутньому.

        Із середини 60-х років педагоги зіткнулися із проблемою збільшення труднощів у на­вчанні школярів. Цікаво відзначити, що за даними психолого- педагогічних досліджень труднощі у процесі навчання відчувають від 15 % до 40 % учнів мо­лодших класів.

 

Можна сформулювати три основі напрями неуспішнос­ті дитини:

-  соціальний напрям;

- пізнавальний напрям;

-  фізіологічний.

Проаналізуємо кожний із трьох напрямів.

 

До соціальних трудношів відносять:

   1) труднощі у галузі відносин із дорослими, наприклад, недостатнє розуміння про­фесійної ролі вчителя, невміння будува­ти відносини у процесі навчальної діяль­ності;

2) труднощі у галузі відносин із однолітка­ми, шщриклад, діти не можуть встанови­ти контакт з однокласниками; невміння будувати спільну діяльність з іншими ді­тьми;

3) труднощі у встановленні та визначенні самооцінки: як правило, самооцінка за­вищена або занижена, і, як наслідок, не­вміння правильно оцінювати свої дії та вчинки;

   4) відсутність мотивації учня.

 

До пізнавальних труднощів відносять:

1) недостатню довільну увагу (дитина не може сконцентрувати увагу впродовж необхід­ного часу, відволікається тощо);

2) несформованість розумового плану дій (школяр не може виконувати завдання «про себе», потребує зовнішньої опо­ри);

3) порушення короткочасної пам'яті (виро­бляє незначний обсяг інформації, погано утримує проміжні матеріали);

4) мовленнєві недоліки (учень плутає сло­ва за звучанням, неправильно вимовляє окремі звуки, відповідає вигуками).

 

Фізіологічні труднощі тісно пов'язані із влас­тивостями нервової системи. Як відомо, серед основних властивостей нерво­вої системи виділяють силу та рух­ливість. А протилежні Їм власти­вості - інертність та слабкість нервової системи. Діти з таки­ми особливостями нервової сис­теми часто відчувають труднощі у процесі навчальної діяльності, які за відсутності контролю можуть стати причиною неуспішності школяра. Незалежно від предмета в роботі з такими учнями вчителю рекомендується дотримуватись наступних правил:

1) не ставити такого учня в ситуацію неспо­діваного запитання, а також - швидкої відповіді на запитання;

2) мінімально відволікати його, намагатися не «перемикати» увагу учня;

3) запропонувати дати відповідь у письмо­вому вигляді;

4) формувати впевненість у власних силах заохочуванням.

 

Слід відзначити, що основні предмети, у ви­вченні яких виступають на перший план про­блеми молодших школярів,- це математика та мова. Однак не завжди учень, невстигаю­чий з математики, є невстигаючим з мови та навпаки. Тому вчителю, який працює з дитиною, важко визначити причини труднощів для своєчасної корекції та допомоги. У даній роботі ми більш детально проана­лізуємо труднощі з розвитком пізнаваль­них процесів школярів на уроках англій­ської мови. Аналізуючи особливості труднощів у учнів молодших класів у процесі вивчення англій­ської мови, відзначимо два види можливих причин:

    - психологічні причини, які передбачають недостатній рівень розвитку будь-яких пізнавальних процесів;

- спеuифічні причини, які пов'язані з най­більш вірогідними помилками у методиuі викладання.

 

У своїй роботі ми виділимо психологічні при­чини труднощів та сформулюємо шляхи їх подолання. Особливості труднощів, а також їх психоло­гічні причини та шляхи подолання вказані у таблиці 1.

 

Ми зупинились на основних психологічних причинах трудношів у навчанні, які можуть виникнути у дитини та зробити й невстига­ючим учнем. Як бачимо, практично в усіх випадках під керівництвом вчителя мож­ливе подолання цих труднощів та надан­ня допомоги дитині під час вивчення іно­земної мови.

 

Таблиця 1

Види труднощів у процесі вивчення англійської мови, їх причини та шляхи подолання

Види труднощів

 

Психологічні причини

Шляхи подолання

 

1. Учень погано знає алфавіт

1. Низький рівень розвитку механічної пам'яті.

2. Недостатній розвиток вольових якостей.

   З. Розвиток загального     інтелекту нижче віко­вої норми

 

Надання допомоги з боку бать­ків

2. Нечітко вимовляє

Недостатній розвиток мовлення

Використання артикуляційної гімнастики (сукупність особ­ливих, із певною метою піді­браних вправ, які допомагають укріпленню артикуляційного апарату)

З. При написанні пропускає літери або пише інші

1. Слабка концентрація уваги.

2. Слабкий самоконтроль за результатом сво­єї діяльності

 

Розвиток фонематичного слуху

4. Припускається орфографічних по­милок

1. Низький рівень розвитку обсягу та розподі­лення уваги.

2. Недостатній розвиток короткочасної пам'яті

Акцентування уваги на знанні правил

5. Зазнає труднощів під час запам'ято­вування нових слів

1. Недостатній розвиток слухової або зорової пам'яті.

2. Слабка мотивація учня.

З. Низький рівень розвитку довільності

 

Активне використання ігрових методів навчання

6. Зазнає труднощів під час складан­ня речень

І. Недостатній розвиток мовлення. Активізація знань, робота над

2. Низький рівень розвитку образного мислен- словниковим запасом

ня, а також деяких розумових операцій (аналізу, синтезу, узагальнення)

Активізація знань, робота над словниковим запасом.

Повільно вмикається в роботу вимагає від вчителя декілька разів повторити завдання, яке необхідно виконати

1.Погана організованість уваги.

2.Погане сприйняття усного мовлення

Організація уяви дитини, орієнтування її на сприйняття пояснення з першого разу

Таким чином, хоча на сьогод­ні немає остаточної відповіді на питання: «Чи потрібно вивчати іноземну мову?» і не досить часто обговорються проблеми що виникають при її вивченні, і погляди бага­тьох педагогів мають розбіжнос­ті, я вважаю, що в наш час вивченню інозем­ної мови потрібно приділяти ще більше уваги. Адже багато видатних людей світу, як правило, знали не одну інозем­ну мову. Скажімо, першим полі­глотом в Україні був син Ярослава Мудрого - Всеволод, який знав 5 мов. Видатні діячі Богдан Хмель­ницький, Іван Мазепа, Іван Орлик, поети Леся Українка, Іван Франко також володіли декількома мова­ми. Німець Шютун знав 270 мов, а датський учений Расмус Христіан Раск - 230 мов. Професор Львів­ського університету Андрій Гаврон­ський володів 140 мовами, а укра­Їнський мовознавець Агатангел Кримський опанував 60 мов.

Якщо ми хочемо будувати європей­ську державу, то одного бажання замало. Потрібно мати грунтовні знання не лише рідної, але й най­більш поширених іноземних мов.

Доказом цього є латинська приказ­ка:

«Скільки мов ти знаєш, стільки разів ти людина».

 

 

 

Категорія: Виступи, доповіді, проекти | Додав: Nadezhda
Переглядів: 2721 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Пошук по новинам
Друзі сайту
анимашки
Погода в Конотопі
Погода в Києві
Календар

Copyright MyCorp © 2025
Зробити безкоштовний сайт з uCoz