Пріоритетні напрямки та форми методичної роботи з педагогічними кадрами
у 2011-2012 навчальному році
Науково-методична робота як система цілеспрямованої, теоретичної, практичної, колективної та індивідуальної діяльності педагогів спрямована на відродження і розвиток національної освіти, підвищення кваліфікації та професійної майстерності педагогів, їхнє збагачення надбаннями української етнопедагогіки, науки, культури в усіх аспектах дає можливість виділити традиційно притаманні їй основні функції:
- діагностичну, яка дає можливість виявити розрив між рівнем компетентності та вимогами до професійної діяльності вчителя на рівні встановлених державних стандартів;
- відновлюючу, яка передбачає поповнення та поглиблення знань відповідно до змін у змісті освіти;
- коригуючу, яка передбачає внесення змін до науково-методичної інформації з урахуванням нових психолого-педагогічних теорій до потреб кожного педагога;
- компенсаційну, яка сприяє оновленню знань і вмінь педагогів відповідно до потреб життя;
- прогностичну (випереджуючу), яка вимагає визначення знань та вмінь, необхідних педагогам у майбутньому;
- моделюючу, яка забезпечує розроблення перспективи та орієнтирів педагогічної діяльності;
- опозиційно-регулюючу;
-
інформаційно-оцінну.
У 2011-2012 навчальному році науково-методична робота школи спрямована на реалізацію проблемної теми:
"Формування ключових компетентностей особистості дошкільника та молодшого школяра через стимулювання самоосвітньої діяльності дітей і педагогів та підвищення якості навчально-виховного процесу шляхом використання інформаційно-комунікаційних технологій ”
Для вирішення даної проблеми поставлені такі завдання :
-
діагностика та створення банку даних професійної підготовки педагогів;
-
наукова підготовка;
-
методичний рівень;
-
оволодіння інноваційними формами та методами навчання;
-
знання вікових та психологічних особливостей учнів;
-
оволодіння системою моніторингу результативності своєї педагогічної діяльності кожним вчителем та планування подальшої роботи, направленої на підвищення професійної майстерності;
-
вивчення та застосування нових навчальних планів, програм, підручників, посібників тощо;
-
забезпечення високого наукового та методичного рівня викладання;
-
удосконалення форм роботи по запровадженню нетрадиційних форм і методів організації навчання, інноваційних технологій та передового педагогічного досвіду;
-
заохочування та залучення вчителів до науково-дослідницької та експериментальної роботи;
-
активізація співробітництва вчителя й учня на уроках, направлених на розвиток самостійної праці школяра;
-
активізація роботи шкільної творчої групи «Використання ІКТ у навчально-виховному процесі в середовищі 1 учень - 1 комп’ютер».
-
активізація роботи школи педагогічної майстерності «Психолого-педагогічні умови організації самоосвітньої діяльності учнів та вчителів початкових класів».
-
підвищення практичної спрямованості у роботі методичного об’єднання;
-
продовження введення в навчальний процес комп’ютерно - орієнтованих технологій;
-
організація, інформаційно - методичне і нормативно-правове супроводження роботи з метою реалізації нормативно-законодавчих документів та регіональних програм з питань соціального захисту дітей.
З метою удосконалення особистісно-орієнтованого спрямування усіх аспектів навчально-виховного процесу, підвищення рівня педагогічної майстерності визначити, як основні, наступні форми науково-теоретичної та методичної роботи:
колективні форми роботи:
· педагогічна рада;
· наради при директорі;
· методичні оперативні наради;
· психолого - педагогічні семінари;
· педагогічні виставки;
групові форми роботи:
· методичне об’єднання;
· творча група;
· школа педагогічної майстерності;
· предметні тижні;
· семінари-практикуми;
· психолого-педагогічний консиліум;
· педагогічні читання;
індивідуальні форми роботи:
· методичні консультації;
· співбесіди;
· наставництво;
· аналіз уроків;
· робота над науково-методичною проблемою;
· атестація вчителів;
· курси підвищення кваліфікації;
· творчі звіти;
· самоосвіта вчителів.